8 Aralık 2008 Pazartesi

Sakses stori

Şu burs denen kuruma kafam girsin.

Başarılı çocuğa burs verilmez. Ben geçsem şu kurumların başına var ya, iki senede yüzde binbeşyüz kara geçirtirim. Bak, başarılı çocuk zaten başarılı. O, sen burs vermesen de yolunu bulacak. 4 üzerinden 3 ortalama yapıyorsa bir adam, o adamın sırtı yere gelmez ki. Sen burs vermesen başkası koşşa koşşa verecek zaten, bu belli bişey. Gidip en yanlış adama veriyorsun, farkında değilsin.
Ben burs veren bir vakfın başında olsam, başarısız adama burs veririm. İşte sana success story. Vericeksin bursu, adam da sorumluluğunu bilecek, kendine güveni gelecek, "istersem dağlar yerinden oynar" diye çalışacak, hadi diyelim çalışmadı, işe girecek senin bursunu referans gösterip. Sonra sana karşılığını da ödeyecek, paraya da para demiycek. Biri için en azından fark yaratacaksın. Birinin hayat akışını değiştireceksin. Az şey mi?
Ama yok, gidip mal gibi adamlara bursları akıtın. "Final'le kazanacaksınız" formatlı adamlara bursları akıtın. O adama Sabancı'da da bedava laptop verdiler, sen de bedava yurtdışına gönderiyorsun. Bizim gibi Hayta İsmailleri de Türkiye'ye hapsediyorsun. Öyle malı ha yurtdışına göndermişsin, ha yerel düzlemde kariyer yaptırmışsın, ne farkedecek? Kenya'ya da koysan adam yine doktor, yine bayık doktor, yine yine yine mühendis. Adamı nereye koysan kariyeri değişmiyor. Okuyor da okuyor. Okuyor. Uygulayıcı oluyor. O adam yaratamaz, o adam uygular. Kuralı öğrenecek, daha advanced kuralları öğrenecek, sistemleri öğrenecek, onları uygulayacak. O adamda başka kural yaratabilecek yaratıcılık bile yok. Raylı sistem. Gidip gelecek, bunu göremiyor musun, MAL.
Ağbiycim, sen versene o parayı bana. Bana yatırım yapsana. Belki 4 üzerinden 3 alamadım ama inan kalbim çok temiz. Mehmet Öz olmuycam, falanca filanca olmuycam, tıpta Nobel almıycam ama belki çok başka bir olayım olacak, dünya çapında sonuçlar yaratmayacak. İlgim dağınık, dikkatsizim, kolay odaklanamam, ama bunlar beni başarısız mı yapıyor hakikaten? Hapsettiniz ulan beni bir ihtimale, bu ihtimale. Açık portum da var, biliyorsunuz. Zaafım da var. Akıl da uçan balon misali, biliyorsunuz tabi. CV'ye bakınca her şeyi görüyorsunuz. Siz gönderin ulan CVnizi bana, siz başvurun, "bursumuzdan yararlanın hamfendi" deyin, ayaklarıma kapanın KÖPEKLER!
Şu Stockholm'de kalamazsam İstanbul'da hepinizi falakaya yatırıcam, bilesiniz. Pipileriniz düşene kadar elektrik vericem. Hepinizin canına okuycam. Merhamet dileneceksiniz.

1 yorum:

Northx dedi ki...

o döneme denk gelmemek için aylar öncesinden şehri bırak ülkeyi terkettim. pipimi aldıracağıma ülkeyi terkederim mira, barbarlık ve cins ayrımcılığı bu yaptığın.