16 Ağustos 2012 Perşembe

Anne yüreği

Bilgisayardan hiç çakmayan eski moda bir dedektif gibi, araştırma yapmak adına olabilecek en kötü kelime kombinasyonlarını Google'a girmişken iki haber küpürü görüp deliye döndüm. Şöyle evladını kolunun ön kısmıyla kenara itip, konuyu yarım yamalak bilmesine rağmen sözün asıl muhatabı gibi çocukları adına konuşmaya başlayan anneler vardır ya, işte:
Orhan Pamuk'un "Benim Adım Kırmızı" kitabındaki kahramanına adını verdiği annesi Şekure Hanım, oğlunun "1 milyon Ermeni, 30 milyon Kürt öldürüldü" sözleri için 1, 5 yıl sonra ilk kez konuştu. (...) Şekure Hanım, "Orhan yanlış bir şey söylemiş. Bilgisi yanlıştı herhalde" dedi. Ermeni iddiaları konusundaki soruya ise, "Ermeni olaylarıyla ilgili benim hiçbir fikrim yok. Bunları biz okulda öğrenmedik. Tarih kitaplarında böyle birşey yazmadığından, bize de öğretmediler, Orhan da öğrenmedi" karşılığını verdi. (...) Oğlunun Nobel ödülünü kazandığını televizyondan öğrendiğini aktaran Şekure hanım, "O an çok sevindim, duygularımı anlatamam. Çok güzel bir olay. Aslında Nobel'i alacağını hiç düşünmemiştim, aklıma bile gelmemişti" dedi. 
Oradan yaktıysanız, şimdi buyrun bir de buradan:
Ünlü yazar Orhan Pamuk'un annesi Şekûre Pamuk, oğlunun kendisini "ateist bir aileden gelme ateist" olarak tanımlamasına sert tepki gösterdi. Hürriyet'i arayarak tepkisini dile getiren Şekûre Pamuk, "Oğlum kendi adına konuşsun, ben kendi adıma konuşurum. Biz ateist filan değiliz. Haberi okuyunca oğlumdan nefret ettim" dedi. Önceki gün Hürriyet'te yayımlanan "Kız tavlamak için yazmaya başladım" başlıklı haberde yer alan satırlardan son derece rahatsız olduğunu belirten Şekûre Pamuk, kendilerinin ateizmle uzaktan yakından hiçbir ilgileri bulunmadığını söyledi. İslamın bütün gereklerini yerine getirmemekle birlikte, geleneksel anlamda Müslüman olduklarını vurgulayan Şekûre Pamuk, "Haberi okuyunca oğlumdan nefret ettim" dedi. Haberin yayınlanması üzerine kendisine telefon eden tanıdıklarının tepki gösterdiğini de ifade eden Şekûre Pamuk, "Ben kendi adıma konuşmayı bilebilecek kadar aklı başında biriyim. Oğlum kendi adına konuşsun, ben kendi adıma konuşurum" dedi.

2 yorum:

aslı hayvanı dedi ki...

Kadin cahil belli ki ancak bence kaynagi da hırt. Sanmam ki Orhan Pamuk "ben ateist aileden gelme bir ateistim"demis olsun bir gazeteye. Hic tarzi degil, hiiiiic.

Elmoş dedi ki...

Dediğin gibi kaynak bozuk, orası kesin. Orhan Pamuk daha ziyade kültürel müslüman olduğunu söylüyor, ailesi için de kendisi için de. Haberi yazan gazeteye göre kültürel müslüman dediğin ateistten sayılıyor herhalde inançsızlığından ve dini gerekleri fifilemediğinden ötürü.

Kadına cahil bile diyemiyorum açıkçası. Kendi kıçının derdine düşüp oğlunu satışını affedemiyorum. "Aynı fikirde değilim" de geç, neyin peşindesin, değil mi ya?