14 Aralık 2009 Pazartesi

Okuduğumuzu anladık mı? Cevap verelim.

Cancun 8 MB'lık skeniyle adeta bümbüyük bir yazar olduğumu işaret ediyordu.

A.Q.'nun sırrını keşfetmemin ardından, A.S.'yi de geçtiğimiz günlerde, Serhan'ın aniden farketmesi sayesinde, çözmüş bulunmaktayım. "Falanca naber? Ona da selam söylersin." ifaedesini müteakip "a.s" görünce, garibanama sövüldüğünü falan düşünmüştüm oysa. Halbuse yazar, aleykümselam deyip geçiyor, shortcuttan selam iletiyormuş, ŞEFİM!

Bu kısaltmaların içimde en yer etmişi, kağıt üzerinde kaymayan, terlemiş elle birleşince faciaya sebep olan kırmızı kalemlerimizi bastıra bastıra başlık yazmalarımız esnasında gerçekleşmiştir. "Okuduğumuzu anladık mı, cevap verelim" başlıklı Hayat Bilgisi egzersizimizi her seferinde O.A.C.V. diye yazar, geçerdik. Ama bu sefer kısaltmaca yok. Kelime tasarrufuna karşıyım, biliyorsun. Okuduğum yazardan tasarruf beklerim de, ben yazıyorsam kendimi kısamam. Bu yüzden hepinizi Okan Bayülgen yazımın Radikal İki'deki az sulu, Han Duvarları versiyonunu okumak için davet ediyorum. HAYDİ TÜRKİYE!

11 yorum:

tomwood dedi ki...

mesaj alındı, scan maillendi.. dun gece sms attıydım sana biraz gecikecek diye ama gelmedi zannediyorum, fuck turkcell.

tomwood dedi ki...

hah şöyle, şahane makalen için ellerine sağlık.

hevesli bardak dedi ki...

Okuduğumuzu Anladık mı? Cevap Verelim Türkçe kitabındaydı.Büyük harflerle yazarken anam ağlardı, bi de tek satıra sığmaz ise son harfler küçülür, eciş bücüş olurdu. Bizim tevellüt yakın demek ki.

Elmoş dedi ki...

Evet evet, doğru ya. Önce vokabuler kısmısı, sonra bu kısım. Türkçe kitabından tabii. Sonra bir tane daha başlık vardı hatta. Onu mümkün değil, çıkaramam.

jeuparti dedi ki...

ben bir kerede anlamadım. kaz kafalı olanlardandım da ikincide anladım hocam. bir de kırmızı kalem kaybetme olayı vardı bende de ya... o geldi aklıma, ama konuyu da dikkatim gibi dağıtmadan kapadım.

yıllarca işlenen 'okan ne söylerse doğrudur... ne derse komiktir gülelim, alkış tutalım...' anlayışı artık dna larımıza kodlandı. bu çok acıklı bir konu. üniversite öğrencilerini ezbere sürüklüyor bence.


sevgilerimlen
ezberci eğitime karşı öğrenciler kolu başkanı

Elmoş dedi ki...

Anlaştık dostum. Yüniversite dediğin bizde zaten lise yarısı. Bir Pazartesi-Cuma töreni eksik. Anasını satayım ben bu eğitim sisteminin, çok afedersün.

lnp dedi ki...

OBEB ve OKEK kısaltmaları dışında gerisini hatırlamıyorum ben gayrı.

Şölen dedi ki...

Eline sağlık, fevkaladenin fevkinde bir çalışma olmuş

Elmoş dedi ki...

Teşekkür ederim Şölen. :)

bop dedi ki...

"Cancan'la Veryansın" isimli kült olmuş bir dergi veya gazete köşesini görür gibi oldum. Gururlandım. Kardeşim ağlamış hatta :P
Lakin bu şablonlu, tablolu, başlıklı tagli internet diline öyle bir alışmışım ki düz yazı okumakta ne kadar geri kalmışım bunu da anladım.
Geleceğin yazarları olarak bizim gibi özürlü arkadaşlar için resimli tablolu bir yazı stiline geçmeniz zaruri olabilir lakin 10 sene sonra iktidarız.

Unknown dedi ki...

tebrik ederim yawriceylan, sayfa 9'u kestik saklıyoruz baş köşede, köşe demişken seni de alsak ya bi köşeye;)