31 Ekim 2009 Cumartesi

Bir direnişin öyküsü : Çarşı, Bono'ya da karşı

Böyle yarım kalmış, devamıvar nitelemeler olur ya gazetelerde veyahut film festival kataloglarında; bir direnişin öyküsü, yürekburkan bir dram falan gibi. Şakkadank diye iki noktanın ötesine de bir isim koyunca al sana hazır başlık.

Geçende Deniz, Bono'nun nasıl da çakma mesih olduğundan bahsetmişti, taa o zamandan ona düplik mahiyetinde bir şeyler yazayım demiştim. Kısmet olmadı. Şimdi tesadüfi bir Elton John şarkısı vesilesiyle, şahane bir benzerliğe daha parmak basmak istiyorum. Bir yanda gergin adam rollerinin, hem komiği hem psikopatı aynı yapmacıklıkta oynayabilmelerin adamı Robin Williams; diğer yanda suya sabuna dokunmadan, fakir ülke seyahatleri esnasında jetinin arka koltuğuna kurularak şıpınişi politik çözümler üreten, Beyaz Saray friendly, 21 yüzyılın şık isyankarı Bono. Tabi adam hayata başka bakıyor ağbea, pembe gözlükle bakıyor ya. O çözüm üretmesin de biz mi üretelim? Kıymetli evrak gibi adam alimallah, bonoçekpoliçe.





Bunun yapılmışı varmış meğer. Tespitim tesbih olmuş ellere, dillere.

Ne diyordum, tesadüfi bir Elton John şarkısı. Aslında Elton John'la Sayın Williams'ı benzetecektim de, gönlümce fotoğraf bulamadım. Şimdilik Bono'dan akustikakademik bir parça geliyor: Diplomamı dürdüm de yedim.

12 yorum:

soultaker dedi ki...

robin williams icin niye oyle dusunuyosun?(cok merak ettim) basarili bi oyuncu diil mi sanki :)
bu arada blogun super ,severek izliyoruz^^

Elmoş dedi ki...

Başarısında değilim, kişisel alıyorum. Her türlü Şafak Sezer, her türlü gergin, izleyicisine karşı sabırsız, agresif geliyor. Bir de; komedide hep aynı komedyeni, illa ki vazgeçemediği gerilim filmlerinde sürekli aynı psikopatı oynuyor. Turgut Özal gözlüğüyle (http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/060801/142249__photo_l.jpg), Semra Özal gözlüğü (http://dontfierme.files.wordpress.com/2008/02/robin-williams.jpg) arasında bir köprü adeta.

soultaker dedi ki...

hmm , i see ur point:)
Ben yine de herzaman kişisel bi sempati beslemisimdir kendisine çemkirmem ondandır :)Ne biliim good morning vieatnam olsun,ölü ozanlar dernegi olsun ,aşkın gücü olsun derin duygusal izler bırakmıştır çocukluk/ergenlik aklımın duygusal köşelerinde ,belki de o filmlerde oynadığı babacan-tontoş hatta mazlum-entellektüel rollerden olsa gerek... bu arada Live on Broadway(2002) şovunu da şiddetle tavsiye ederim-eğer izlemediysen tabii- ..sevgiler :)

Elmoş dedi ki...

Williams için yine pazarlık payı bırakırım da, Bono için ölsem indirime gidemem bak. :)

soultaker dedi ki...

hehe Bono yansın zaten cehennem ateşlerinde ,one (hollywood type of ) love'ın , konser sonrası groupie'leriyle ifşa edilen grup sex alemlerinden ibaret olduğu gerçeği cümle aleme deşifre olsun da ağlıycak köşe bulamasın pembe gözlüklü gnome'dan dönme düdük makarnası :))

Williams Bono nun yanında hem amish kalır hem de candır(pazarlık payı bırakırım dedin ya bastırıyorum ...) :)

Şölen dedi ki...

Oooo... Kardeşimiz Bey, benim blogumdan Elmoş'un bloguna sekmiş.
İyi de olmuş:)Elmoş izninle kendisine buradan çemkireceğim:
"Ablanın bloguna bunun yarısı kadar yorum yazsaydın, binbeşyüz manevi kredi kazanırdın gönüllerde! Olsun, seviyorum seni."

soultaker dedi ki...

ayy çok utandım şimdi bak :)
ama ablam oldugun için senin sözünün üstüne söz süylemek haddime diil ,ondan hiç yorum bırakmadım :)hem sen gönüllerin sultanısın ablam, yoruma ne hacet..:D
ayrıcana sen benim nikimi nerden biliyon beağ!.. gief more privacy plix plax (klan)!
credibility'im dustugunu de sanmiyorum ayrıca:=) love u2 (bonosuz olanından)

n dedi ki...

Guldurdun beni. Hem Bono'ya, hem RW'a karsi hislerini paylasiyorum. Hayatta en tiksindigim filmlerden biri Patch Adams (dusunmesi bile midemi bulandirdi, o derece yani)

Su yazi da hosuna gidebilir:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst

Elmoş dedi ki...

Evet evet. Böyle şeyi sevmeden duramam.

aa dedi ki...

atlamışım bunu, iyiymiş.
analiz külliyen doğru.
yalnız al bano'nun milyon dolar otel'deki dıgraundbiniğthörfiğti iyidir zannımca, bi ruhu vardır yani o şarkının. e o kadar kusur kadı kızında bile bulunuyor zati, kaldı ki bu oğlu olduğuna göre haydi haydi..

Deniz Coşkun dedi ki...

HEHAAHAHHAHA.
Evet evet, Bono işte, tatlı su direnişçisi. Kötü müzik insanı.
Jay-Z ile düetlerini de dün gördüm ya MTV'de, BONO benim için bir daha bitmiştir.
Lütfen "önemli müzik adamı" çekmesinler bu adama yahu. Bunu Pink Floyd dinlemiş insanlar falan söylüyor, ki Pink Floyd benim favori grubum bile değildir, ama ne demek istediğim aşikar. Arkadaşlar, hangi grupları kriter alarak U2'ya "iyi" diyorsunuz?

Oytun geçen gün bu tartışmaya "Ama biz Joshua Tree dinleyerek büyüdük yeaaa" diye cevap verdi. Buradan ona sesleniyorum. Aslında ona değil de Elmira'ya sesleniyorum, güçlerimizi birleştiriyorum: "Tarkan dinleyerek büyüdün sen de dostum. Kabul et"

Elmoş dedi ki...

U2'dan ziyade triballerden Pearl Jam-Nirvana dinledim o yeniyetme dönemlerde(12-14). Ama Tarkan'ın yeri, bambaşka. (8-...)