16 Aralık 2012 Pazar

Yeni yıla girerayak 1 - Göz var, izan var

Yeni yıla girmemize iki hafta kala görüyorum ki 2010 yılundaki performansıma erişmeme sadece beş yazı kalmış. İşte, İsveç'teki yılların üretim hızına yetişmenin buruk sevinciyle azim ettim, şu iki haftada canım ne çekerse yazacağım. Her gün mü, her gün. Olmazsa da olmaz, ne yapalım.

Uzun uzun düşünüp, düşünce balonları kafamı terk eder etmez kendi elimle patlatmaya alışmışım, biraz tuhaf gelecek bu türlüsü. Kendime yabancılaşmışım, zehirlenmişim buradaki havayı solumaktan.

Neyse, madem geri gidilmiyor zamanda, o zaman daha, daha ileri giderek tam tur atıp sonunda geri dönebilmeyi bekleyeceğiz. Başka çaresi yok.

2013'e geri sayarken ilk şipşak post geliyor: Jarvis Cocker'ın görülmedik çocukluk fotoğrafları! Yine "Teyzem" filminin arşivinden!


Jarvis'in şimdiki hali de bir tuhafmış anacığım. İngiltere'nin soylu bir ailesine kazara akraba, en iyi ihtimalle fizik profesörü, Nutty Professor tadında. "Olsun, ben fındık fıstığı her türlü severim" diyenlere:  



Bir de zaten ne işe yaradığı ve nasıl yapıldığı belli alet-edevatı söküp baştan takarken yanındaki toruna/yeğene "Efeciğim, kondansatör işte buradan elektriği geçirip şeye şey yapar" diye anlatan, icad edilmişi icat etmeye, Amerika'yı baştan keşfetmeye çok meraklı, evdeki tüm vidaları çıkarıp baştan yuvasına oturtan adamın deli bakışları çökmüş gözlerine.

Yalnız şu son halinde inceden Feridun Düzağaç esintisi de yakaladım, ama kanıt teşkil edecek fotoğrafı bulamıyorum. Bu yüzden Feridun'dan düz devam edelim.

Türkiye'de biz ona işaret değil de "akıllı ol parmağı" deriz.  

5 yorum:

dial m for makeover dedi ki...

En sevdiğim konu! :)
Cocker beyefendinin on yıllardır aynı gözlüğü takmasına ne demeli? Oturmuş tarzını değiştirmemek şık giyindiğini düşünerek fırfırlı beyaz gömlek giyen 70 yaşındaki teyzeleri andıran demode bir görününe neden olabiliyor. Trendleri takip etse gençliğine tutunmaya çalışıyormuş gibi olacaktı.
Jarvis bu işin içinden nasıl çıkmalı Elmoş Hanım?

Elmoş dedi ki...

Jarvis halinden memnun görünüyor da, ben sinekkaydı traşlarına alışmışım asıl, şimdi Google Images'ta saç sakal birbirine karışmış fotoğraflarını görünce şey oldum.

Bir de adeta yetmişlerde yardımcı doçent pozu var ki: http://www.faber.co.uk/media/cache/81/ed/81edcd41188187cb20c8260383de47a9.jpg

Bu arada bloglara yorum bırakma yeteneğim kısıtlanmış galiba (kim bilir belki mahkeme kararıyla). Seninkine dün ellibinyüzbeş kere aynı yorumu paste ettim, send ettim, bana mısın demedi.

dial m for makeover dedi ki...

Hahahaha gerçek sakal mı o? Çok komikmiş.
Yorum ayarlarımı gözden geçirdim herkes gönlünce yorum bırakabilir görünüyor, neden kısıtlandın ki acaba?

Elmoş dedi ki...

Sadece sana değil, başka Blogspot bloglarında da aynısı başıma geliyor. Neden bilmiyorum. Hevesim kursağımda kaldı kaçtır, o ilk hevesle yazdığımı yapmacık yapmacık on kere hırsla paste etmenin utancı bir yana.

dial m for makeover dedi ki...

Sadface.